piątek, 9 sierpnia 2013

Suflet bananowy

Mimo upalnej pogody postanowiłam włączyć piekarnik i po raz pierwszy upiec suflety:) Zawsze bałam się tego deseru, kojarzył mi się z trudnym ciastem, które nie zawsze wychodzi.. A udaje się tylko najlepszym. Otóż, bardzo się myliłam:) Przepis jest prosty, suflety robi się szybko i przyjemnie, a jeszcze szybciej znikają!
Na pierwszy raz przygotowałam suflet bananowy ale niebawem na pewno zrobię kolejne.


Zdjęcia zrobiłam po kilku minutach od wyjęcia z piekarnika więc suflety już zdążyły trochę opaść.

Skorzystałam z przepisu na stronie.

składniki:
  • 2 jajka
  • 2 łyżki cukru
  • 1 duży dojrzały banan
  • szczypta soli
  • szczypta cynamonu

dodatkowo:
  • masło i cukier puder do kokilek
  • kilka kostek gorzkiej czekolady

Nagrzewamy piekarnik na 190st.C góra-dół bez termoobiegu. Kokilki smarujemy masłem (pionowo nie w kółko, to ułatwi sufletom wyrośnięcie) i posypujemy cukrem pudrem. Oddzielamy białka od żółtek. Do żółtek dodajemy: cukier, cynamon, pokrojonego banana i blendujemy.

Białka wstawiamy na chwile do lodówki (będą się szybciej ubijać), potem dodajemy do nich szczyptę soli i ubijamy na sztywno. 

Do zblendowanych żółtek dodajemy 1/3 bitej piany i delikatnie mieszamy, czynność powtarzamy jeszcze dwa razy. Czekoladę siekamy na drobne kawałki i delikatnie dodajemy do masy. Masę przekładamy do kokilek i wstawiamy szybko do piekarnika na 20 minut. Nie otwieramy go w tzw.między czasie żeby nasze suflety nie opadły. Podajemy od razu po wyjęciu z piekarnika.

Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z pozdrowieniami dla tych co piszą i dla tych, którzy przeglądają po cichu:)
M.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...