niedziela, 14 lipca 2013

Maliny z mascarpone i biszkoptami

I po weekendzie..
Ja właśnie dojadam dzisiejszy przepyszny deser, który zrobiłam dla naszych gości i kusi mnie żeby zjeść jeszcze jeden pucharek...


Deser ten zrobiłam ze świeżych malin, pokruszonych biszkoptów i uwielbianego przez moją rodzinkę kremu z serka mascarpone.


krem:
  • 500ml serka mascarpone
  • 250ml śmietanki kremówki
  • 3 żółtka
  • 0,5 szkl. cukru
dodatkowo:
  • pół koszyczka świeżych malin
  • paczka biszkoptów okrągłych

Na początek ucieramy żółtka z cukrem w kąpieli wodnej (w misce blaszanej na garnku z gotującą się wodą) przez ok. 10 min. aż cukier się rozpuści. Gotową masę odstawiamy do ostygnięcia (żeby przyspieszyć proces możemy włożyć


miskę do zimnej wody). Następnie ubijamy mikserem kremówkę na sztywno i kruszymy biszkopty. Wystudzone na zimno żółtka łączymy mikserem z serkiem mascarpone i po łyżce dodajemy do kremówki. Chwilę miksujemy.


Do przygotowanych salaterek nakładamy warstwami - porcja kremu, pokruszone biszkopty, porcja kremu, maliny i biszkopty.
Z powyższych składników wyjdzie nam 7-8 takich miseczek deseru.


Smacznego! :)

1 komentarz:

Z pozdrowieniami dla tych co piszą i dla tych, którzy przeglądają po cichu:)
M.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...