wtorek, 30 stycznia 2018

Panna Cotta z sosem malinowym

 


To najlepszy przepis na ten pyszny włoski deser:)

składniki na 6 porcji
  • 250ml śmietanki kremówki
  • 250ml mleka
  • 60g cukru
  • 3 łyżeczki żelatyny w proszku
  • 1 laska wanilii lub 2 łyżeczki domowego cukru waniliowego
  • opcjonalnie 3 łyżki rumu 
Pudding panna cotta musi być słodki więc warto go przełamać lekko kwaskowym musem lub sosem z owoców. Mogą to być truskawki, maliny, owoce leśne itp. Ja wykorzystałam ok. 500g mrożonych malin.

Na początek żelatynę zalewamy pół szklanki zimnej wody i odstawiamy.
Do małego garnka wlewamy śmietankę kremówkę, mleko, dodajemy cukier i cukier waniliowy. Mieszamy aż cukier się rozpuści. Zostawiamy aż zacznie się gotować przy brzegach garnka ale nie doprowadzamy do zagotowania żeby masa nam się nie zwarzyła. Dodajemy rum, po trochu stale mieszając oraz namoczoną żelatynę. Mieszamy aż cała żelatyna się rozpuści. Warto tutaj użyć mieszadła i energicznie mieszać przez 1-2 minuty.
Całość przelewamy do niskich filiżanek lub mniejszych naczynek i odstawiamy do ostygnięcia. Po ostudzeniu zostawiamy w lodówce do stężenia na ok. 3-4 h. Można tez na całą noc ale ja podałam po 2h i była już ok.
sos malinowy
Zamrożone maliny wrzucamy do rondelka i podgrzewamy aż puszczą sok. Dodajemy cukier do smaku. Tak jak pisałam, pudding jest słodki więc sos powinien być lekko kwaskowy. Ja dodałam ok. 2 łyżeczki cukru. Skrapiamy kilkoma kroplami soku z cytryny i mieszamy aż maliny do końca się rozpadną. Sos można przetrzeć przez sitko jeżeli ktoś nie lubi ziarenek z malin.

Pudding zanurzamy na 3 sek w gorącej wodzie
Smacznego:)

1 komentarz:

  1. Super Ci to wyszło :) Panna cotta wyłącznie z obowiązkowym musem owocowym. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Z pozdrowieniami dla tych co piszą i dla tych, którzy przeglądają po cichu:)
M.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...