poniedziałek, 9 grudnia 2013

Pierniczki

Przedstawiam Wam moją Mikołajkową partię pierniczków:)





Dekorowanie zajęło mi dobre kilka godzin. Zaczęłam ok. 22.00, skończyłam o 3. nad ranem.. Zabawa to pracochłonna acz bardzo przyjemna i warta zachodu:)

Wszystkie ciasteczka z leżakującego ciasta zostały już wypieczone. Wyszło +/-150 sztuk.

do wykrawania możemy użyć również dziecięcych foremek do piasku 



lukier:
  • 1 białko jajka (rozmiar L)
  • ok. 1,5 szklanki przesianego cukru pudru

Ciężko jest dokładnie określić proporcje bo jajka są różnej wielkości a cukier puder może być drobno lub grubo mielony. Te powyższe to tylko ilości orientacyjne. Lukier powinien być dosyć gęsty ale powinien swobodnie spływać z łyżki. Jeżeli wyjdzie za rzadki należy dodać cukru pudru, jeśli za gęsty rozrobić wodą (dosłownie 2-3 krople na raz).

Lukier należy dokładnie wymieszać aż do rozpuszczenia cukru pudru. Można to zrobić mikserem na wolnych obrotach.
Dekorować możemy szprycą zrobioną z papieru do pieczenia lub specjalną szprycą spożywczą.

Do barwienia użyłam barwników spożywczych w płynie.

5 komentarzy:

Z pozdrowieniami dla tych co piszą i dla tych, którzy przeglądają po cichu:)
M.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...