piątek, 18 października 2013

Papryka faszerowana

Zapraszam Was na soczysste papryki nadziane pysznym mięsem mielonym z dodatkami.

To moje pierwsze faszerowane warzywa i już wiem, że będę robić je częściej:) Przedwczoraj zrobiłam je naszym przyjaciołom i smakowało, a wybredni są;)) całuję MiP i dzięki za pomysł z pieczarkami..


składniki:
  • 4 papryki (ja miałam 3 i zostało mi farszu)
  • 1 marchewka
  • 1 pietruszka
  • kawałek kapusty białej
  • 10 pieczarek
  • 1 torebka ryżu
  • 300g mięsa mielonego
  • 1 duża cebula
  • czosnek
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia

Połowę pokrojonej w drobną kostkę cebuli podsmażamy na złoty kolor, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek a następnie mięso mielone i smażymy. Myjemy, obieramy i ścieramy na grubych oczkach marchewkę, pietruszkę i kapustę i dodajemy do mięsa. Dusimy wszystko razem ok. 10 min.

Papryki myjemy, odkrawamy 'kapelusz' i pozbawiamy gniazd nasiennych.


Gotujemy ryż, odcedzamy i hartujemy zimną wodą. Na oleju podsmażamy drugą połowę posiekanej cebuli,  dodajemy obrane i pokrojone w drobną kostkę pieczarki i smażymy do miękkości. A następnie dodajemy do mięsa mielonego razem z ryżem. Mieszamy, doprawiamy a następnie faszerujemy papryki łącznie z kapeluszami, przekładamy serem i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia lub folią aluminiową.



Pieczemy ok. 30 min. w temperaturze 180 stopni.

Smacznego:)

1 komentarz:

Z pozdrowieniami dla tych co piszą i dla tych, którzy przeglądają po cichu:)
M.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...