czwartek, 20 lutego 2014

Zupa z serkiem topionym

 
O zupie z serkiem topionym pierwszy raz usłyszałam kilka lat temu od mojej byłej szefowej. Zaraz po powrocie do domu ją przygotowałam i byłam naprawdę mile zaskoczona jej ciekawym smakiem i konsystencją. Teraz robię ją często z różnymi serkami. Dziś podałam Emmentaler ale równie dobrze można połączyć różne rodzaje i stworzyć swój ulubiony. Przygotowuje się ją łatwo, szybko i przyjemnie a z dodatkiem grzanek i boczku jest bardzo sycąca.
 
 
składniki:
  • warzywa na wywar (marchewka, pietruszka, 2 ziemniaki, kawałek pora i selera)
  • serek topiony kremowy Emmentaler 100g
  • 100 g boczku wędzonego
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa
  • natka pietruszki
 
Przygotowujemy wywar warzywny. Boczek wytapiamy na patelni i dodajemy do wywaru. Serek rwiemy na mniejsze kawałki, wrzucamy do garnka i mieszamy aż do rozpuszczenia. Przyprawiamy wedle gustu.
 
Dodatkowo możemy przygotować grzanki z kromki chleba pokrojonej w kostkę i podsmażonej na patelni na maśle z połową ząbka czosnku.
 
Podajemy z pietruszką.
 
Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z pozdrowieniami dla tych co piszą i dla tych, którzy przeglądają po cichu:)
M.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...