piątek, 27 września 2013

Krokiety z mięsem

Dziś tradycyjne naleśniki zapiekane z farszem mięsnym, czyli dobrze wszystkim znane krokiety. To jedno z moich ulubionych dań. Najbardziej smakują mi u Mamy kiedy przyjeżdżamy w odwiedziny późnym wieczorem pokonawszy odległość 100km. Są absolutnie przepyszne...


Ciasto naleśnikowe robimy z proporcji podanych dla naleśników z serem. Ja zrobiłam dla kilku osób więc proporcje pomnożyłam razy 2. Wyszło mi 15 naleśników.


Mój pomocnik kuchenny i pierwszy recenzent:) jak widać smakowało...:)


farsz:
  • 500g mięsa wieprzowego lub wołowego
  • 1 duża marchewka
  • 1 pietruszka
  • kawałek selera
  • 1 duża cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • kilka liści laurowych
  • ziarna ziela angielskiego
  • sól, pieprz, vegeta do smaku


panierka:
  • 1 jajko
  • 3 łyżki mleka


  • szklanka bułku tartej

Mięso płuczemy i gotujemy z dodatkiem vegety, pieprzu, listków i ziela ok. 40 min. pod przykryciem. Jeżeli wody zacznie ubywać uzupełniamy (koniecznie wrzątkiem, nie zimną).
Po upływie tego czasu dodajemy umyte, obrane i pokrojone w 1-2 cm kawałki warzywa. Gotujemy ok. 20 min. do miękkości. Odcedzamy mięso i warzywa odstawiając na bok wodę z wywaru.

Całość przepuszczamy przez maszynkę do mięsa.
Farsz będzie trochę suchy, teraz jest więc pora aby dodać kilka łyżek wywaru.

Na patelni podsmażamy drobno posiekaną cebulkę z wyciśniętym ząbkiem czosnku, dodajemy do farszu, doprawiamy i dokładnie mieszamy. 

Delikatnie formujemy krokiety i odkładamy na godzinę do lodówki żeby utrwalić ich kształt.


Panierujemy w jajku roztrzepanym z mlekiem i bułce tartej. Smażymy w niezbyt głebokim oleju na brązowy kolor.

Smacznego:)

1 komentarz:

Z pozdrowieniami dla tych co piszą i dla tych, którzy przeglądają po cichu:)
M.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...